Indienii de la Tata Motors se gandesc sa produca masina de 2.500 de dolari in alte locuri, dupa ce lucrarile la uzina destinata proiectului s-au oprit. Mii de fermieri au incercuit fabrica si protesteaza, sustinand ca li s-au luat terenurile fara voia lor, scrie AFP.
Cei de la Tata nu au spus ca renunta la ideea de a construi masina la uzina de la Singur, statul West Bengal, insa compania spune ca e greu de crezut ca situatia se va normaliza in cateva zile, dupa ce luni intregi nu s-a facut niciun progres.
Tata Motors spune ca lasa o portita pentru impacare cu fermierii ostili, insa daca lucrurile nu se aseaza vor cauta alte locuri in care sa construiasca Nano, masina de 2.500 de dolari. Tata voia sa lanseze cea mai ieftina masina din lume in octombrie, insa daca situatia de la Singur nu se rezolva, masina va intra pe piata cateva luni mai tarziu.
Analistii spun ca indienii ar putea construi masina la uzinele din Pune, statul Maharasthra sau Patnagar in statul Uttarakhand, insa ambele variante sunt costisitoare.
Uzina de la Singur, la 30 de km de Calcutta, este inchisa de vineri, Tata motivand ca angajatii sai sunt in pericol din cauza violentelor.
Tensiunile mocnesc de doi ani in zona, pe fondul acuzatiilor aduse guvernului comunist al statului West Bengal cum ca a acaparat ilegal pamanturile micilor fermieri din zona, pentru constructia fabricii Tata.
Masina va avea motor in doi cilindri, 0,6 litri 33 CP. Nano va avea 3,1 metri lungime, viteza maxima ar trebui sa fie 105 km/h, iar consumul mediu 5 litri/100 km. Indienii de la Tata Motors se gandesc sa produca masina de 2.500 de dolari in alte locuri, dupa ce lucrarile la uzina destinata proiectului s-au oprit. Mii de fermieri au incercuit fabrica si protesteaza, sustinand ca li s-au luat terenurile fara voia lor, scrie AFP.
Cei de la Tata