Dupa negocieri de peste doi ani pentru achizitia Cargus, DHL Romania va lua anul viitor primele decizii comune pentru cele doua firme, devenind lider incontestabil pe piata locala si cu un scop precis de a ajunge in top trei tari din regiune in 2009.
"Romania are pentru DHL cel mai mare ritm de crestere din toate tarile din Europa. Ca valoare, piata din Romania este a patra din regiune dupa Polonia, Cehia si Ungaria, iar anul viitor, cand va fi finalizata achizitia Cragus, vom trece pe locul trei", a spus Gian Sharp, country manager DHL Romania, in primul interviu acordat dupa anuntul preluarii Cargus, intr-o tranzactie semnata in luna aprilie a acestui an.
DHL si Cargus vor rula impreuna in acest an afaceri de peste 80 de milioane de euro, potrivit estimarilor, adica un rulaj dublu fata de urmatorii jucatori Fan Courier si TNT, pe baza bugetelor anuntate la inceputul acestui an de aceste companii.
Decizia de achizitie a Cargus a venit pe fondul dinamicii segmentului de curierat intern, pe care aveau pozitii bine definite firmele locale. "Ne-am decis sa cumparam o companie pe curierat intern in urma cu trei ani, intrucat curieratul intern are un ritm foarte mare de crestere, declasand din acest punct de vedere curieratul international. Daca am fi intrat cu o investitie greenfield, ar fi fost mai greu sa ajungem din urma companii care sunt deja la un anumit nivel", a spus Sharp.
Practic, Cargus a fost singura companie cu care DHL a purtat negocieri, cu celelalte firme luate in calcul demersurile oprindu-se la stadiul de discutii. Iar in momentul in care s-au hotarat sa cumpere, cei de la DHL au fost siguri ca tranzactia se va incheia.
"Au fost si momente mai proaste si momente mai bune, dar am fost siguri ca vrem sa achizitionam compania", a spus Sharp. DHL a fost consiliata in aceasta tranzactie de McGregors & Partenerii si d