Dupa prabusirea aeronavei Spanair la Madrid, care a dus la moartea a peste 150 de pasageri, pe forumul HotNews a pornit o discutie despre cat de sigura este calatoria cu avionul. Forumistul Tsunami povesteste o intamplare legata de o aterizare ratata si apoi analizeaza efectele reducerilor de costuri asupra calitatii reviziilor aeronavelor. Va prezentam o parte din mesajul scris de Tsunami pe forumul HotNews.
"Chiar in concediul asta, zburam de la Vancouver la Puerto Vallarta. La destinatie, ceata si ploaie. Never mind! Stiu ca se poate ateriza pe vizibilitate 0 cu ajutorul instrumentelor de bord in conectie cu cele ale aeroportului, mai ales ca stiu cum functioneaza.
Guess what? Avionul a pus roata jos pe la mijlocul pistei, cred. De regula stau la geam si-mi place sa ma uit la manevre. N-am vazut marcajele de inceput de pista. Oops, au inceput sa ma treaca fiorii. Apoi am simtit motorul in plin. Mi-a fost frica cu adevarat de o coliziune, neconcordanta cu turnul, neatentie a pilotului, lacuna de limba engleza. In fine, s-a ridicat fara incidente (sunt inca aici la keyboard). Pilotul ne anunta ca a ratat aterizarea din cauza conditiilor meteo si ca mai are are combustibil pentru inca 2 (ce sa zic ne-a linistit, cel de langa noi a inceput sa se roage).
Apoi pilotul ne zice ca "incearca" o aterizare pe alta pista!!!! LLLLOL Unde dracu alta pista in oraselul ala mic? Aeroportul are numai una. Si-l "simt" ca face 180 deapsupra oceanului. La un moment dat vad chiar oceanul. M-am linistit caci plafonul era un pic mai sus deaspupra apei. Dar linistea a durat doar cateva secunde: spuma de la valuri era in partea in care trebuie sa nu fie. Ooops.
Am estimat viteza vantului la vreo 15 noduri dupa marimea valurilor si spuma, si am inceput sa transpir. Gandul ca era un avion micut, ma mai linistea, dar faptul ca stiam ca pilotul