Românii îşi petrec o bună parte din viaţă în maşină, la cumpărături sau vorbind la telefon. Petroliştii, dealerii auto, retailerii şi companiile din telecom au atins, în 2007, cifre de afaceri record. În topul primelor 50 de firme în funcţie de realizările financiare pe anul trecut, 15 sunt din domeniul energetic, 11 sunt din retail şi distribuţie, cinci sunt producători sau comercianţi de autovehicule şi tot cinci sunt din poştă şi telecomunicaţii. În primul domeniu
Românii îşi petrec o bună parte din viaţă în maşină, la cumpărături sau vorbind la telefon. Petroliştii, dealerii auto, retailerii şi companiile din telecom au atins, în 2007, cifre de afaceri record.
În topul primelor 50 de firme în funcţie de realizările financiare pe anul trecut, 15 sunt din domeniul energetic, 11 sunt din retail şi distribuţie, cinci sunt producători sau comercianţi de autovehicule şi tot cinci sunt din poştă şi telecomunicaţii. În primul domeniu, lider detaşat este Petrom, urmat de Rompetrol Rafinare şi Lukoil. În cel de-al doilea, Metro conduce, secondat de Interbrands şi de rivalii de la Selgros. Uzinele Dacia se află în fruntea celui de-al treilea pluton, pe poziţia următoare venind importatorul Porsche Romånia, în timp ce în ultima categorie Orange şi Vodafone se află la o relativă egalitate. Cele 50 de firme au atins o cifră de afaceri cumulată de 38 de miliarde de euro (circa o treime din PIB-ul Romåniei).
Clasamentul pe baza cifrelor de afaceri se schimbă radical atunci cånd vine vorba de profituri (sau pierderi). Petrom rămåne pe prima treaptă, cu aproape 533 de milioane de euro profit net, urmat de Orange (365 de milioane de euro), Vodafone (264 de milioane de euro) şi Kaufland (157 de milioane de euro). Profituri impresionante au obţinut şi Automobile Dacia, Lafarge Ciment şi Alro Slatina (cåte 130-132 de milioane de euro fiecare), ArcelorMittal (97 d