Wizz Air, singurul operator aerian low-cost care a indraznit sa concureze la intern compania nationala Tarom, a renuntat la ambitiile sale. La lansarea cursei Bucuresti-Cluj, in februarie 2008, oficialii companiei erau optimisti. „Incepand cu 25 august, zborul Bucuresti-Cluj este suspendat pentru perioada de toamna-iarna.
Decizia are la baza conditiile macroeconomice nefavorabile si cererea scazuta pentru perioada iernii pe aceasta ruta“, spun insa acum reprezentantii celui mai mare operator low-cost din Europa Centrala si de Est, Wizz Air.
In lupta cu Tarom, Wizz Air a pornit cu un handicap. Marile aeronave de tip Airbus A320 ale companiei (aproape 200 de locuri), potrivite pe rutele externe incarcate, s-au dovedit prea spatioase pentru ruta Bucuresti-Cluj. Aici, Tarom, care opereaza cursa cu aeronave mici de 42 de locuri (ATR 42), a inregistrat un avantaj.
Potrivit reprezentantilor Wizz Air, aeronavele au fost incarcate, in medie, 75%, insa datele sunt puse sub semnul intrebarii de reprezentanti ai unor companii aeriene concurente. „75% la o capacitate a aeronavelor lor de 189 de locuri ar insemna 140 de pasageri. Pe Aeroportul Baneasa nu am vazut, de cele mai multe ori, mai mult de 80 de pasageri pentru Cluj“, spune directorul general al unui operator concurent.
Directorul general al Aeroportului International Cluj, David Ciceo, are o opinie asemanatoare. „Nu am primit foarte multe detalii (privitoare la intreruperea operarii - n.red.). Una dintre posibilitati este si faptul ca avionul folosit pentru aceasta cursa era de tipul Airbus 320, care este de fapt o aeronava pentru curse mai lungi de doua sau de trei ore, si aici era vorba doar despre 35 de minute“, a spus acesta.
Cotidianul Wizz Air, singurul operator aerian low-cost care a indraznit sa concureze la intern compania nationala Tarom, a renuntat la am