În trei ani, piaţa de leasing operaţional a crescut la un parc de 20.000 de maşini şi contracte de sute de milioane de euro Se externalizează servicii de curăţenie, IT, contabilitate,
În trei ani, piaţa de leasing operaţional a crescut la un parc de 20.000 de maşini şi contracte de sute de milioane de euro
Se externalizează servicii de curăţenie, IT, contabilitate, de ce nu şi administrarea parcului auto? Mai ales când devine tot mai scumpă întreţinerea unui automobil.
"La sfârşitul anului 2006, aveam circa 2.000 de maşini date în leasing operaţional. După un an, aveam 4.000, iar acum am ajuns la circa 5.000 de maşini, 150 de clienţi şi contracte de 70 de milioane de euro". Dudy Perry, preşedintele Sixt New Kopel Group, este mulţumit de evoluţia afacerii pe care a lansat-o în urmă cu trei ani în România.
În 2005, leasingul operaţional era încă o noutate pentru România. De fapt, când se spunea leasing auto aproape că se înţelegea o singură formă - cel financiar, în care, după perioada de finanţare prin leasing (3-5 ani), automobilul este achiziţionat (pe firmă) la o valoare reziduală.
Puţini se gândeau că poate nu este rentabil să fii întotdeauna proprietar, mai ales în cazul unui bun care se "erodează" rapid, cum e automobilul. Leasingul operaţional se adresează practic oamenilor de afaceri, companiilor, care sunt interesaţi doar să folosească automobilul, şi nu să fie proprietari de automobil.
Pentru aceşti clienţi, oferta a putut fi diversificată, şi astfel, dincolo de închirierea propriu-zisă, compania de leasing operaţional se poate ocupa de automobil sau de o întreagă flotă dacă e cazul - de executarea la timp a reviziilor, de reparaţiile din service, de încheierea poliţelor de asigurare şi chiar de înlocuirea anvelopelor.
"Externalizarea administrării flotelor auto va urma şi aici tendinţa de pe pieţele dezvoltate