Piata de publicitate outdoor se va situa anul acesta intre 65 si 70 milioane euro. Liderii pietei isi consolideaza pozitiile prin tranzactii de milioane, cresc preturile cu pana la 40% anual si isi modernizeaza portofoliile cu suporturi digitale. Cu toate acestea, outdoor-ul ramane cel mai mare segment al pietei publicitatii care nu beneficiaza de instrumente de masura sau de legislatie.
In ultimii trei ani, publicitatea outdoor si-a crescut cota de piata de la circa 6%, cat avea in 2005, la 10%, anul acesta. Este, in prezent, al treilea mediu de promovare din topul preferintelor advertiserilor, dupa televiziune si print.
Motivatia advertiserilor se explica prin faptul ca peste opt milioane de romani sunt expusi publicitatii outdoor cel putin trei ore pe zi, potrivit unui studiu Initiative. Dintre acestia, sase milioane admira panourile unuia din primii trei jucatori de pe piata: Epamedia, Affichage si News Outdoor.
“Chiar daca piata a inceput sa fie destul de segmentata, primii trei furnizori acopera peste 75% din totalul pietei”, ne-a declarat Raluca Grigorescu, director de vanzari News Outdoor, companie care ocupa pozitia a treia pe piata, cu o cota de circa 15%. News Outdoor, care in 2007 ocupa pozitia secunda, a fost devansata anul acesta de Affichage, companie care si-a marit cota de piata la peste 25% dupa achizitia operatorului Amco si a trei companii din portofoliul Multireklam.
Liderul pietei ramane Epamedia, care a raportat anul trecut afaceri de 21,2 milioane euro – echivalentul unei cote de piata de 38%. Compania detine aproximativ 11.000 de fete publicitare, in 60 de orase din tara.
“Cele mai scumpe fete publicitare sunt cele care asigura cel mai mare impact, deci cele amplasate in zone centrale si de dimensiuni mari – peste 50mp”, spune Raluca Grigorescu. Preturile in outdoor au crescut cu pana la 40% anul acesta, urman