Profiturile primilor 15 producatori de componente auto prezenti in Romania s-au redus in 2007 cu mai mult de 70% comparativ cu anul anterior in urma startului celui de-al doilea val de investitii in fabricile pe care giganti precum Continental sau Micheli
Potrivit unei analize a Ziarului Financiar, primele 15 companii din industria componentelor auto au inregistrat, cumulat, un profit net de 11 milioane de euro anul trecut, fata de nivelul de 39 de milioane de euro raportat in 2006.
"Recuperarea investitiilor se face pe o perioada mai lunga de timp si in plus sunt multi care reinvestesc, esalonarea recuperarii fondurilor regasindu-se in rezultatele anilor trecuti", a declarat Monica Barbuletiu, vicepresedinte al Agentiei Romane pentru Investitii Straine (ARIS).
Producatorii auto, cu prezente locale ce trec in unele cazuri de zece ani, investesc in prezent in cresterea capacitatilor de productie initiale sau in introducerea de noi echipamente si sisteme de productie.
"Avem cazuri de producatori care au investit in permanenta, unii in unitati noi, altii mai putin, doar in retehnologizare, pentru ca fabricile initiale nu mai fac fata si activitatile lor se dezvolta", a mai spus Monica Barbuletiu.
Unii dintre cei mai importanti investitori in industria locala a componentelor auto sunt Continental si Michelin, pozitionati pe primele doua locuri in clasamentul producatorilor de componente, in functie de cifra de afaceri.
Bugetul de dezvoltare si retehnologizare al Continental se ridica in acest an la 40 de milioane de euro, totalul investitiilor in cele cinci fabrici cumuland peste 300 de milioane de euro de la intrarea pe piata.
Potrivit unui tipar asemanator, cu investitii anuale de 40 de milioane de euro, Michelin a adus in cele trei fabrici din Romania circa 250 de milioane de euro.
"Au realizat dezvoltari imp