Dacă în ianuarie 50% din totalul maşinilor vândute erau diesel, acum doar 3 din 10 autoturisme comercializate mai au această motorizare Creşterea preţului motorinei peste cel al benzinei
Dacă în ianuarie 50% din totalul maşinilor vândute erau diesel, acum doar 3 din 10 autoturisme comercializate mai au această motorizare
Creşterea preţului motorinei peste cel al benzinei s-a reflectat imediat în vânzările de maşini diesel. Este de aşteptat ca producătorii auto să ieftinească aceste motorizări
Şapte din zece maşini vândute în România în luna iulie au avut motor pe benzină, cea mai mare pondere înregistrată în ultimii ani la această motorizare, în condiţiile în care românii erau până acum mari amatori de dieseluri.
În ianuarie, când motorina a început să se scumpească şi a depăşit preţul benzinei, jumătate din maşinile vândute pe piaţa românească erau diesel.
Acum, această motorizare mai acoperă doar 30% din vânzări, rezultă din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Scumpirea motorinei cu peste un leu în doar câteva luni a lovit direct în vânzările de maşini diesel: peste 9.000 de autoturisme vândute într-o lună de vară de anul trecut, puţin peste 7.000 în iulie anul acesta.
Producătorii vor reacţiona
"Un constructor auto serios se va arăta suplu şi va găsi soluţii pentru a răspunde cererii din piaţă", este de părere Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Astfel, este de aşteptat ca producătorii şi importatorii să vină cu promoţii şi reduceri în perioada următoare, pentru a contracara prăbuşirea vânzărilor la diesel.
Potrivit lui Stroe, preferinţa românilor pentru motorizările pe benzină este "o modă". "Românii sunt foarte sensibili la preţ şi nu se uită şi la alte costuri de exploatare, aşa cum ar fi consumul", consideră şefu