Profesorii nu ştiu să gestioneze relaţia cu elevii şi nu reuşesc să facă mai atractive şi mai uşoare conţinuturile programelor, arată un studiu efectuat de Centrul Educaţia 2000+.
Profesorii nu ştiu să gestioneze relaţia cu elevii şi nu reuşesc să facă mai atractive şi mai uşoare conţinuturile programelor, arată un studiu efectuat de Centrul Educaţia 2000+.
Potrivit coordonatoarei Mihaela Ionescu, elevul care are succes la profesori este cel "care corespunde aşteptărilor profesorului". Există şi situaţii în care succesul elevului este determinat de mediul de provenienţă al elevului, copiii de bani gata obţinând succesul cu mai mare uşurinţă.
Imaginea, cheia succesului
Acelaşi studiu relevă că succesul elevului în şcoală este deseori determinat de imaginea pe care şi-o creează prin aspect, vestimentaţie, comportament faţă de colegi şi profesori.
"Elevul apreciat de colegi reflectă o imagine de tip informal, este cel care este apreciat prin perspectiva normelor şi valorilor individuale şi de grup ale elevilor, nu prin sita criteriilor formale ale şcolii, stabilite prin profilul responsabilităţilor prevăzute de statutul de elev", se arată în studiu.
Inteligenţa, cea mai importantă calitate
Elevul care este apreciat de colegi este definit de trei calităţi: prietenia, încrederea şi inteligenţa. Tinerii consideră inteligenţa cea mai importantă calitate, ea fiind cea care îţi permite să te adaptezi contextelor.
Sunt foarte apreciaţi elevii care învaţă bine şi sunt şi populari, care stabilesc un echilibru între calităţile dorite de profesori (să înveţe, să aibă rezultate bune) şi cele dorite de elevi (să fie un bun prieten, să nu fie ipocrit, să fie descurcăreţ, să se şi distreze, să participe la activităţile informale de grup, să se poată avea încredere în el).
Potrivit aceluiaşi studiu, în funcţie de colective,