La mai bine de o luna dupa ce Ford a publicat primele fotografii oficiale ale noii generatii Ka, divizia europeana a constructorului american a publicat si o serie de informatii despre versiunile de motorizare si echipare.
Bazat pe platforma deja celebrului Fiat 500, noul Ford Ka incearca sa revina in atentia publicului pe un segment mai concurat ca oricand, cel al vehiculelor mici de oras. Avantajele sale par a fi designul complet nou, care se inspira puternic din filosofia de design kinetic, calitatea materialelor si finisajelor si manevrabilitatea mult mai buna.
Potrivit inginerilor Ford, noul Ka va fi superior lui 500 in materie de manevrabilitate, multumita modificarilor operate la nivelul caroseriei, suspensiilor, directiei. Astfel, soferul se va simti mult mai implicat atunci cand se afla la volan, totul devenind mai antrenant.
Mai mult decat atat, inginerii Ford au declarat ca in procesul de devzvoltare au colaborat foarte mult cu omologii lor responsabili de nasterea noului Fiesta. Rezultatul a fost dezvoltarea unui tip comun de pneuri, folosit pe ambele modele.
Marile noutati apar atunci cand vine vorba de motorizari. Noul Ka va fi comercializat la inceput cu doar doua propulsoare, unul pe benzina si unul diesel. Asadar, sub capota se va regasi un motor Duratec de 1.2 litri benzina, capabil sa dezvolte 68 de cai putere. Pentru cei care prefera diesel-ul va fi prezent in premiera o unitate Duratorq TDCi de 1.3 litri si 73 de cai putere.
Divizia europeana Ford mizeaza pe micul propulsor de 1.2 litri, acesta avand toate sansele sa devina un best-seller, in special datorita consumului mic, redus cu 21% fata de vechiul motor de 1.3 litri. Unitatea diesel se va putea lauda si ea cu consumuri foarte reduse, comunicatul oficial anuntand o valoare de doar 4.2 litri/100 de km in ciclu mixt.
Ford