Insotind o expozitie de proportii ce purta titlul Kirim Savasi'nin 150nci Yili/ 150th Anniversary of the Crimean War organizata, in 2006, la Muzeul Sadberk Hanim din Istanbul, impozantul catalog editat cu acel prilej reuneste o serie de texte semnate de cercetatori cunoscuti ce s-au ocupat de Razboiul Crimeii. Cooronatorul volumului, Bahattin ?ztuncay, este reputatul istoric al fotografiei turcesti, autor al multor studii si monografii importante. Catalogul este bilingv, turca-engleza, si se adreseaza atat cercetatorilor cat si publicului larg. Cuvantul introductiv este semnat de colectionarul Omer M. Koc, care a pus la dispozitia organizatorilor multe dintre pretioasele piese pe care le poseda. El sintetizeaza, cu multa judiciozitate, cauzele si urmarile conflictului, precum si modernizarea pe care o aduce in planul informarii si al sistemului sanitar, subliniind lipsa de interes ce s-a manifestat pana acum, in Turcia, pentru cercetarea sa.
In primul material, Norman Stone face o prezentare succinta a conflictului. Desi a fost numit "Razboiul Crimeii", confruntarile armate deja depasisera limitele peninsulei din Marea Neagra avand fronturi si in Caucaz si in Marea Baltica.
Edhem Eldem semneaza studiul War and Symbolism: Ottoman Medals and Decorations During the Crimean War in care prezinta toate piesele batute in perioada conflictului, precum Medaliile Silistra, Sevastopol si Kars, destinate soldatilor otomani, si cea a Crimeii, destinata aliatilor si inscrisa in limba fiecarei tari participante.
Coordonatorul volumului, Bahattin ?ztuncay consacra fotografiei studiul sau intitulat The First War Documented Through Photography. Este salutar faptul ca i se acorda creditul cuvenit lui Carol Szathmari ca prim fotograf de front, ceea ce multi cercetatori straini inca nu vor sa accepte, in pofida dovezilor zdrobitoare.
Sinan Kuneralp, distins i