Presa audiovizuală locală nu se poate susţine financiar din publicitate, fiind întreţinută de afaceri din alte domenii Primii 15 radiodifuzori din ţară au făcut o cifră de afaceri
Presa audiovizuală locală nu se poate susţine financiar din publicitate, fiind întreţinută de afaceri din alte domenii
Primii 15 radiodifuzori din ţară au făcut o cifră de afaceri cumulată, în 2007, de 19 milioane de euro, dar, în mare parte, aceste sume vin din alte domenii, nu cele din media.
Profitul reuşit de primele 15 societăţi, ca cifră de afaceri, care deţin licenţe audiovizuale, depăşeşte 725.000 de euro. Trei dintre aceste societăţi nu o duc prea bine şi au acumulat, anul trecut, pierderi totale de 512.645 de euro. Numai doi din primii 30 de radiodifuzori ca cifră de afaceri au profituri din şase cifre, restul au reuşit profituri formate din cinci şi patru cifre.
Situaţia este de înţeles, din moment ce un contract de publicitate pentru radiourile locale nu depăşeşte 500 de euro pe lună, iar unul pentru tv ajunge pe la 700-800 de euro.
Trustul media băcăuan Deşteptarea, controlat de fostul primar Dumitru Sechelariu (93%) şi de mai mulţi acţionari minoritari, care au împreună 7%, deţine cotidianul "Deşteptarea", săptămânalul "Oneşti expres", posturile TV Bacău şi Radio Alfa, şi 38 de chioşcuri de presă. Societatea are cea mai mare cifră de afaceri, în 2007, dintre toţi radiodifuzorii din afara Bucureştiului, 3,7 milioane de euro.
"Deşteptarea" este lider şi în clasamentul profitului, care a ajuns la 314.471 de euro anul trecut. Managerul trustului, Narcisa Fecioru, a declarat pentru "Adevărul" că radioul se susţine din publicitatea atrasă, iar postul tv are un uşor deficit.
"Pentru postul de radio, contractul mediu lunar este de 500 de euro, iar pentru canalul tv acesta ajunge cam pe la 700-800 de euro", a afirmat Narcisa Fecioru. Publ