De cel puţin două săptămîni, Clujul nu mai are trafic sufocant doar în orele de vîrf. Acestea se comprimă pînă cînd, de pe la 9 dimineaţa şi pînă noaptea tîrziu, totul este doar o oră de vîrf, cu trafic blocat, cu nervi şi înjurături, cu poluare la maximum şi motoare care înghit de trei ori mai mult carburant decît în condiţii de călătorie normale.
Aşa arată în unele zile nu doar centrul oraşului de pe Someş, ci şi intrarea în oraş dinspre Turda, pe drumul european E 60. Lucrările “de săpături intense” au început acum vreo două luni, dar traficul a devenit culmea paranoiei abia cu vreo două-trei săptămîni în urmă, o dată cu reîntoarcerea studenţilor la restanţe şi a oamenilor din concediu, implicit a investitorilor.
“BUCURIE”. Cei mai fericiţi în acest context sînt managerii companiilor de telefonie mobilă. Pentru că cele mai afectate sînt firmele de transport şi distribuţie. Marfa, dacă trebuie să ajungă în Cluj sau din Cluj în timp util, nu mai are nici o şansă. “Am făcut de la poalele Feleacului, din zona benzinăriei Lukoil, pînă aici patru ore!!! Fac drumul ăsta de trei ori pe săptămînă şi nu pot ajunge dimineaţa la prima oră în Cluj. Am consumat de patru ori mai mult combustibil pe porţiunea asta decît normal. Îmi omor frînele. E maşină de tonaj mare. Dacă îmi cedează frînele pe Feleac, nenorocesc oameni. Dar cui îi pasă?? De două luni mă chinuiesc să trec prin zonă, pentru că pe diverse porţiuni se tot sapă şi nu se mai termină odată”, spune Cristian Terheş, şofer de tir. El spune că tranzitează oraşul pentru aprovizionarea cîtorva hypermarketuri de cel puţin trei ori pe săptămînă şi că este penalizat pentru că marfa nu ajunge la timp, cheltuielile firmelor cresc, pentru că şoferii care nu mai ajung la timp să descarce marfa trebuie să înopteze în Cluj, iar tarifele hotelurilor clujene adeseori au preţuri de staţiuni de odihnă de lux.