De anul acesta, firmele brailene pot depune declaratiile fiscale online. Pentru a proceda astfel, insa, trebuie parcursi citiva pasi prevazuti in Ordinul Ministrului Economiei si Finantelor nr.858/2008.
Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Braila reaminteste celor interesati ca, incepind cu data de 1 mai 2008, se solicita certificate digitale calificate, care sint eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica.
Persoanele care detin certificate digitale calificate pentru a putea utiliza serviciul "Depunere declaratii on-line", vor depune formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat". Formularul va fi insotit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat. Documentul de confirmare se depune in format electronic, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a Autoritatii de Certificare.
Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat (formularul 150) se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line", existent pe site-ul MEF, portalul ANAF.
Exemplarul cererii (respectiv, formularul 150) listat, semnat si stampilat de catre contribuabil se depune, de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la Directia Generala a Finantelor Publice Braila din strada Delfinului nr. 1, in intervalul orar 8.30 - 13.30.
La exemplarul cererii listate se anexeaza documentul de identitate al solicitantului, (original si copie) si documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line", semnata