» Aproape 700 de incidente rutiere s-au produs in Capitala de la inceputul acestui an.
» In jumatate din cazuri, vina a apartinut conducatorilor vehiculelor pe doua roti.
» Neacordarea prioritatii a fost principala cauza care a dus la ranirea participantilor la trafic.
Numarul de accidente de motocicleta din Capitala a crescut cu aproape 200 in primele opt luni ale acestui an fata de perioada similara din 2007. Tot mai multi bucuresteni au inceput sa foloseasca autovehiculele pe doua roti pentru a trece mai usor prin zonele aglomerate, unde masinile merg cu viteza melcului, bara la bara.
O solutie la aglomeratia din trafic o reprezinta motocicletele, motoscuterele si mopedele. Pe masura ce tot mai multi bucuresteni au ales acest tip de mjloc de transport, a crescut si numarul de accidente in care sunt implicate vehiculele pe doua roti. Astfel, in fiecare zi se produc cate trei sau patru accidente in care sunt implicati motociclisti. Fata de anul trecut, numarul ranitilor aproape s-a dublat.
Statistici negre
De la inceputul acestui an, s-au produs aproape 700 de accidente in care au fost implicati conducatorii de motociclete, motoscutere sau mopede, cu aproape 50% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut. Numarul de morti a scazut de la 17 la 10, in schimb, cel al ranitilor grav a crescut de la 105 la 185. La acestia se adauga aproape 600 de raniti usor, cu 147 mai multi decat in 2007.
Vinovatii
In mai putin de jumatate din cele 697 de accidente rutiere in care au fost implicati motociclisti, vinovatia le-a apartinut acestora. Principalele cauze care au dus la producerea incidentelor in trafic au fost: neacordarea prioritatii de trecere, neasigurarea la schimbarea directiei de mers, nepastrarea unei distante corespunzatoare si viteza neredusa in situatiile prevazute de lege. Multe p