O mare parte dintre companiile aeriene care au avut de pagubit de pe urma pretului mare la petrol (ce a dus la un pret mai mare si la combustibil) au reusit sa se salveze in aceste luni datorita perioade de concedii. De exemplu, compania low-cost britanica easyJet a inregistrat in august un grad de ocupare a locurilor de 91%, chiar mai mult fata de perioada similara a anului trecut cand cifreele indicau 87%. Reusita a fost data de extinderea flotei, initierea de noi zboruri spre detinatii de vac
O mare parte dintre companiile aeriene care au avut de pagubit de pe urma pretului mare la petrol (ce a dus la un pret mai mare si la combustibil) au reusit sa se salveze in aceste luni datorita perioade de concedii. De exemplu, compania low-cost britanica easyJet a inregistrat in august un grad de ocupare a locurilor de 91%, chiar mai mult fata de perioada similara a anului trecut cand cifreele indicau 87%. Reusita a fost data de extinderea flotei, initierea de noi zboruri spre detinatii de vacanta, precum si inchiderea unor rute neprofitabile. Cifre asemanatoarea a anuntat si Ryanair, cu un grad de ocupare de 90%. In ciuda unor performante bune in august, Ryanair nu se va mai numara in 2008 printre cele mai profitabile companii aeriene, deoarece va fi prima data in 20 de ani cand va anunta pierderi.
Se poate constata ca, in ciuda preturilor crescute la biletele de avion, europenii nu au renuntat la drumul cu avionul pentru vacanta, preferand sa scoata mai multi bani din buzunar si sa-si reduca cheltuielile de vacanta sub alta forma. Mai urmeaza luna septembrie, cu ultima zvacnire a zborurilor de vacanta, dupa care lunile negre octombrie, noiembrie si decembrie, in care, de regula, numarul de pasageri scade.
Nu la fel de norocosi au fost si cei de la Zoom Air, care au fost a 25-a companiei aviatica din Marea Britanie care a dat falimen