Cineastul francezul Éric Barbier a debutat in 1991 cu un film ambitios, „Le Brasier”, saga unei familii poloneze care in anii 30 emigreaza in Franta, dar filmul n-a iesit cum si-a dorit. Amarat, a stat 10 ani pe bara, dupa care a revenit cu „Toreros”, iar in 2006 a urmat„Le Serpent”, un thriller care ajunge pe 5 septembrie si pe ecranele noastre. Dupa un inceput foarte subred, filmul capata tot mai multa consistenta. Nu e o capodopera a genului, clar, dar e „vazubil”.
Éric Barbier ecranizeaza romanul scriitorului american Ted Lewis, care si-a mai vazut romanele puse pe ecran (de pilda, „Get Carter”, ecranizat in 1971 si 2000, avandu-i ca protagonisti pe Michael Caine, respectiv Sylvester Stallone). Dar Barbier a mai modificat pe ici-pe colo romanul, unde i s-a parut ca e nevoie.
Nu e o problema ca a incercat sa echilibreze duetul erou pozitiv-erou negativ, absolvindu-l pe eroul pozitiv de o crima, pentru ca, vazand filmul, veti fi poate de acord ca optiunea cineastului era justificata dramaturgic.
Si nu e rau nici felul in care se descurca cei doi actori - Yvan Attal si Clovis Cornillac, primul ducandu-si foarte bine personajul si scuturandu-l de lasitate pe drum (mai ales ca-l ajuta si fizicul de om absolut normal), al doilea inchizandu-se intr-un erou de fonta, in care ura e atat de tasata incat il arunca din regn.
Ce e rau este ca scenariul e defectuos. Asta face ca primele 20 de minute, cel putin, sa fie ca rupte dintr-un policier de televiziune filmat in doua zile sau ca si cum ar fi fost gandite de vreo casnica la Scoala populara de arta, sectia Scenaristica.
Totul e schema tare ca stanca, toate replicile vin ca sa explice ceva ce e deja evident, toate situatiile sunt exact cele pe care le asteptam pentru ca deja le-am mai vazut de taspe mii de ori.
Daca nu te apuci sa zgarii scaunul cand v