"Anul acesta ne asteptam la o crestere de 30% a incasarilor pe partea de evenimente comparativ cu 2007, iar pana in luna august am fost in grafic. Cresterea pe partea de evenimente se datoreaza schimbarilor pe care le-am facut in hotel", a spus Johnatan Soper, general manager InterContinental Bucuresti. Evenimentele contribuie cu 13% la cifra de afaceri fata de 10,7% in urma cu un an.
Potrivit lui Soper, trecerea hotelului de la contract de franciza la contract de management a fost o miscare benefica pentru hotel.
"Se vad multe imbunatatiri comparativ cu perioada in care InterContinental era operat sub franciza. Cu toate acestea a fost foarte greu sa ne schimbam imaginea si inca lucram la acest lucru", a spus Soper. In cazul contractului de management, lantul are o mai mare putere asupra unitatii si hotaraste realizarea anumitor investitii. In cazul contractului de franciza proprietarul plateste o suma anuala si numeste propriul manager.
Printre masurile luate in momentul trecerii hotelului sub contract de management se numara aducerea unor expati in pozitii cheie precum cea de director pe partea de food&Bevrages sau pe partea de cazare si organizarea de traininguri cu angajatii. Totodata, hotelul are un acces mai bun la sistemul international de rezervari al lantului.
"Cand hotelul opera sub franciza avea acces la acest sistem global de rezervari, dar ii lipseau multe investitii in tehnologie care au fost facute ulterior", a precizat Soper. Practic, sistemul international de rezervari asigura 40% din numarul de clienti ai Intercontinental Bucuresti, in timp ce contractele corporate incheiate la nivel local contribuie cu circa 20% la numarul total de clienti
Pe piata de cinci stele din Capitala s-a ascutit competitia odata cu intrarea Radisson SAS, cu o capacitate de 424 de camere.
"In acest an gradul de ocupare este estimat