» Un necunoscut se da drept angajat la Nokia, promite minute gratuite si cere ultimele patru cifre din codul numeric personal al clientului de telefonie mobila.
» Cele patru numere solicitate constituie un cod prin care strainul isi reincarca, pe banii altora, cartelele preplatite, explica operatorii de relatii cu clientii.
» Politia spune ca a primit 19 plangeri, cele mai multe din Timis, dar nu are nici o sesizare de la Vodafone. Compania a refuzat sa comenteze pe aceasta tema, desi la mijloc sunt banii clientilor sai.
Persoane care fura prin intermediul telefoanelor mobile au pus la punct o noua metoda de operare: suna pe un numar de Vodafone, se dau drept angajati la Nokia, prezinta o oferta tentanta cu multe minute gratuite si cer ultimele patru cifre din CNP-ul celui pe care-l suna. Mai multi operatori de relatii cu clientii de la Vodafone ne-au explicat ca sarlatanii folosesc cele patru cifre de la CNP pentru a-si reincarca mai multe cartele de telefon pe numele si pe factura altora. Desi sunt la mijloc banii clientilor sai, compania Vodafone nu si-a asumat o pozitie oficiala in legatura cu aceasta problema. Nu ne-au putut spune nici macar daca au luat legatura cu politia: purtatorul de cuvant al Vodafone, Diana Iosu, sustine ca informatiile sunt confidentiale.
O bucuresteanca, clienta Vodafone, ne-a povestit cum era sa fie victima unei asemenea fraude. Recent, intr-o sambata dimineata, a trezit-o din somn soneria mobilului. Cineva o apela de pe "numar privat". "Buna ziua, sunt Catalin Mateescu de la Nokia, d-na X?", spune o voce foarte serioasa.
"V-am sunat sa va anuntam ca aveti de primit 280 de minute gratuite pentru fidelitate. Spuneti-mi, va rog, ultimele patru cifre de la CNP-ul dumneavoastra". Trezita din somn, bucuresteanca nu si-a dat seama de pericol: "Desi eram inca buimaca, mi s-a parut ca vorb