Tot mai multi executivi prefera sa faca naveta in loc sa se relocheze, arata un studiu al companiei de consultanta in resurse umane Korn/Ferry International.
Analiza citata evidentiaza ca 70% dintre respondenti prefera sa zboare sau sa conduca cel putin 90 de minute pe zi pana la locul de munca. Peste 50% dintre recruiterii care au colectat raspunsurile executivilor au precizat ca in prezent este mult mai dificil sa convingi managerii sa se relocheze atunci cand apare o noua oportunitate de schimbare a jobului, decat in urma cu cativa ani.
Atunci cand nu doresc sa se relocheze, cel mai des invocate motive sunt cele legate de familie si de stilul de viata existent in zona actualului loc de munca. De aceea, angajatorii trebuie sa se gandeasca la alte modalitati prin care sa-si atraga talentele, fara sa fie nevoie sa le relocheze. In 2005, cand Lenovo, al patrulea producator de calculatoare din lume, a achizitionat businessul de PC-uri al gigantului IBM, compania "avea o oportunitate unica de a face si de a structura lucrurile intr-un alt mod".
"Am realizat ca talentele de care aveam nevoie nu se aflau neaparat in vecinatatea principalelor noastre centre operative", spune Peter Haddad, directorul centrului Talent Acquisition din cadrul Lenovo. Dovada acestui lucru reiese din dispunerea oficialilor Lenovo in SUA. Astfel, presedintele companiei are sediul in Raleigh, in Carolina de Nord, in vreme ce seful operatiunilor americane ale Lenovo este in Seattle, iar centrul lui Peter Haddad se afla in Connecticut.
Totusi, pentru a convinge un executiv sa se transforme intr-un angajat mobil, o companie trebuie sa detina cele mai bune parghii de leadership, sa poata sa-si ajusteze managementul si sa fie in stare sa analizeze consecintele actuale si viitoare ale acestei mobilitati.
"Spre aceasta solutie ar putea sa se indrepte angajatorii