Rand Sherif, CEO al Interbrands, cea mai mare companie de distributie din industria bunurilor de larg consum, cu afaceri de peste un miliard de euro, spune ca piata romaneasca are in continuare un "statut" privilegiat raportat la statele din Eur
"Per ansamblu, cred ca piata romaneasca este inca privilegiata. In conditiile in care, in lume, vedem scaderi pe piete precum Franta, Germania sau Spania, in Romania inca putem vorbi de cresteri double digit (peste 10%), deoarece consumatorii cumpara din ce in ce mai mult. Trendul de orientare catre produse premium se mentine, cu toate ca migrarea catre segmentul superior de pret nu mai este atat de puternica precum era in urma cu un an", spune Rand Sherif, directorul executiv al Interbrands Marketing & Distribution.
Sherif mai spune ca segmentul mediu de pret se dezvolta cel mai putin in acest moment pe piata bunurilor de larg consum (FMCG).
"Am observat ca, in general, consumatorul roman fie se indreapta spre segmentul premium, fie ramane pe cel economic, astfel incat segmentul mediu de pret nu este foarte dinamic. Acest lucru se intampla atat in mediul urban, cat si in zonele rurale", adauga Sherif.
Interbrands si-a revizuit in crestere estimarile de vanzari pentru acest an, dupa ce a inregistrat un avans de 27% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2007.
"Evolutia pietei in primul semestru a fost peste asteparile noastre de la inceputul anului, astfel incat acum suntem mai optimisti privind rata de crestere", spune seful Interbrands.
Compania a realizat in prima jumatate a anului vanzari de 2 miliarde de lei (545 de milioane de euro), in crestere cu 27% fata de aceeasi perioada din 2007.
La inceputul anului, Sherif miza pe o rata de crestere in jurul a 10%, mult sub cea raportata in 2007 fata de perioada anterioara.
"Anul scumpirilor" a