Teva, liderul pietei mondiale a medicamentelor generice, si-a stabilit pentru acest an o crestere de 60% a afacerilor pe piata locala, pana la 16 mil. euro si de 25% in 2009, ca parte a ofensivei pe care gigantul israelian o pregateste pentru Romania.
"Pentru Teva, Romania a devenit o prioritate atat prin prisma dimensiunii si evolutiei pietei farmaceutice romanesti, cat si datorita oportunitatilor oferite de intrarea in Uniunea Europeana. Anul acesta am traversat o perioada de reorganizare interna, atat la nivel local, cat si international, Teva Romania fiind alocata Teva Europe si nu catre Teva International cum era pana acum", a spus Dana Stanciulescu, country manager al Teva Pharmaceuticals.
In 2006, Teva si-a deschis un birou de reprezentare pe piata locala, care incepand de la 1 septembrie a devenit SRL, miscare importanta pentru producatorii de medicamente deoarece prin aceasta se preia riscul valutar, iar relatiile comerciale cu distribuitorii se deruleaza prin intermediul entitatii locale si nu direct cu compania-mama.
"Orice tara care intra in UE ofera alte oportunitati. Teva a venit mai tarziu in Romania, iar dupa doi ani si jumatate nu ne putem compara cu alte tari in care am deschis reprezentante sau filiale in urma cu 10-15 ani".
La nivel international Teva are o pozitie puternica in special in arii precum oncologie, cardiologie, diabet si sistem nervos central.
"In Romania noi nu am putut veni cu tot protofoliul datorita faptului ca pana la intrarea in UE existau procedurile nationale. Dupa 1 ianuarie 2007, Romania a intrat in aproape toate procedurile europene, iar pe masura ce acestea se definitiveaza si portofoliul se va dezvolta", spune Dana Stanciulescu.
In primele sase luni ale acestui an Teva a inregistrat vanzari de 8 mil. euro, din totalul de circa 16 mil. euro bugetat pentru acest an. Cresterea