Până la finalul anului va fi gata reabilitarea a 12 porţiuni de drumuri naţionale, care totalizează peste 400 de kilometri.
Unele lucrări, cu termen în martie, nu se vor încheia nici în această toamnă. Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) promitea, la începutul anului trecut, că până în martie 2008 vom putea circula pe circa 590 de kilometri de drum reabilitat. Urma să se încheie astfel cea de-a patra etapă din programul de modernizare şi reabilitare a drumurilor naţionale, în valoare de aproximativ o jumătate de miliard de euro.
Toamna lui 2008 a prins însă lucrări nefinalizate pe majoritatea tronsoanelor de drum naţional incluse în această etapă. În prezent, au fost încheiate lucrările pe circa 286 de kilometri, iar până la finalul anului se anticipează că se vor finaliza lucrările pe alţi 80 de kilometri. Sfârşitul toamnei ar trebui să aducă şi încheierea reabilitării a circa 123 de kilometri din DN 1, între localităţile Şercaia şi Veştem, încadrate în cea de-a treia etapă a programului de reabilitări realizat de CNADNR. Trebuie precizat că şi această etapă ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum doi ani.
Se lucrează de patru ani
Majoritatea lucrărilor de reabilitare care vor fi finalizate anul acesta au în spate contracte închiate acum 4-5 ani. Este şi cazul drumului naţional 56, între localităţ ile Bucura şi Simian, unde primele „cârpeli“ datează din 2004. Panglica ar fi trebuit să fie tăiată în noiembrie 2007, dar sunt puţine speranţe. Italienii de la Pizzarotti Tirrena Scavi reuşiseră să finalizeze, până la finalul lunii trecute, ceva mai mult de 60% din cei 34 de kilometri - cât are acest tronson de drum. Întârzierile sunt puse de compania de autostrăzi pe seama alunecărilor de teren de acum doi ani care au determinat consolidarea lucrărilor deja finalizate. Încă nu există un