Comercianţii de maşini pentru şantiere sunt nevoiţi să aştepte rezultatele alegerilor pentru a mai spera într-o dublare a vânzărilor ca în anii anteriori În prima jumătate a acestui
Comercianţii de maşini pentru şantiere sunt nevoiţi să aştepte rezultatele alegerilor pentru a mai spera într-o dublare a vânzărilor ca în anii anteriori
În prima jumătate a acestui an, vânzările de utilaje de construcţii au înregistrat o creştere volumică de 38,5%, potrivit datelor Asociaţiei Distribuitorilor de Utilaje de Construcţii (ADUC). Valoric, avansul a fost de 50% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, conform datelor CECE.
"Creşterea s-a diminuat comparativ cu aceeaşi perioadă din 2006-2007, când aceasta a fost de 120%. 2008 a fost un an electoral, deci o mare parte din proiecte au fost uşor întârziate, afectând în mod clar cererea de utilaje", declară Răzvan Marcu, director de marketing Marcom. Acesta punctează că scăderea are la bază şi numărul mare de utilaje existente pe piaţă în acest moment. Cei mai mari clienţi ai distribuitorilor de utilaje de construcţii rămân instituţiile publice.
Alegerile influenţează lucrările de construcţii
În plin an electoral, acest element afectează piaţa de profil. Terra România, unul din cei mai mari furnizori de astfel de produse, a punctat că ţinta de vânzări din primele şase luni nu a fost atinsă. "O parte din clienţii noştri sunt primării şi firme de utilităţi publice.
Dacă toată lumea aşteaptă rezultatele alegerilor, nu se investeşte în proiecte, atunci nici vânzările de utilaje nu cunosc o creştere spectaculoasă", a declarat Victor Vasluian, director Terra Utilaje de Construcţii.
O altă piedică pe această piaţă o reprezintă reticenţa în achiziţionarea locuinţelor în aşteptarea stabilizării preţurilor pe piaţa imobiliară.
Această perioadă este privită de principalii