Din cauza scumpirii spaţiilor de publicitate la marile televiziuni, numărul de spoturi s-a redus cu 26% în primele opt luni ale anului Detergenţii de rufe se numără printre primele cinci
Din cauza scumpirii spaţiilor de publicitate la marile televiziuni, numărul de spoturi s-a redus cu 26% în primele opt luni ale anului
Detergenţii de rufe se numără printre primele cinci produse cele mai promovate pe piaţă. Nu trece o zi fără să nu fie difuzată pe televiziune o reclamă pentru o marcă de detergenţi.
Anul trecut, producătorii de detergenţi de rufe "le-au bombardat", zilnic, pe gospodinele din România cu 194 de reclame pe televiziune, presă şi radio. Media zilnică este cu 234% mai mare decât cea înregistrată în anul 2004.
De asemenea, volumul brut de publicitate a atins anul trecut 182,8 milioane de euro, conform monitorizărilor Alfa Cont, cu 196% mai mare decât în 2004 (buget calculat pe baza tarifelor-listă). Cifrele arată cât de mare este concurenţa pe piaţa detergenţilor de rufe, toate mărcile urmărind să-şi impună imaginea şi brandul în mintea consumatorilor.
Creşterea explozivă a consumului de publicitate din ultimii ani pare că s-a domolit în prima jumătate a anului 2008. Conform Alfa Cont, în primele opt luni ale anului au fost difuzate 34.054 de inserţii publicitare pe tv, presă şi radio, cu 21% mai puţin decât în aceeeaşi perioadă a lui 2007. Şi volumul brut de publicitate a scăzut cu 21,3%, ajungând la 91,8 milioane de euro (calculat pe tarifele-listă).
Explicaţia acestor scăderi de bugete se datorează majorării în acest an a preţurilor la spaţiile publicitare ale televiziunilor. Scumpirile (inflaţia medie) au influenţat direct strategiile producătorilor care cumpără spaţiile de publicitate tv la punctul de audienţă.
Ca să menţină aceeaşi expunere pe tv (număr de spoturi), în condiţiile unei audienţe constante,