Acum, cand inflatia mare reduce puterea de cumparare, americanii se orienteaza catre magazinele care au cele mai mici preturi, chiar daca asta inseamna si lipsa unor servicii precum plata prin card sau tichete.
La fel ca solitarii sai fondatori germani, lantul de supermarketuri Aldi nu este nevoit sa faca prea multe pentru a atrage atentia asupra sa. Magazinele sale au dimensiuni reduse si un aer sobru, cu un decor minim si o gama limitata de produse.
Acestea se afla de obicei in locuri nu foarte vizibile, lipsindu-le in acelasi timp firmele luminoase si vitrinele imense care fac parte din arsenalul multora dintre competitorii sai, scrie New York Times.
Dar in conditiile in care economia americana se afla in declin, iar consumatorii incearca sa-si restranga semnificativ cheltuielile, Aldi devine treptat o forta pe segmentul de retail, unii analisti estimand ca in viitor acesta ar putea ajunge chiar sa-si compare puterea cu cea a Wal-Mart.
Ceea ce face insa din Aldi un punct de atractie este reprezentat de preturile mici practicate de reprezentantii companiei. Recent, compania anunta ca preturile produselor pe care le comercializeaza sunt cu 16% mai mici decat preturile practicate de magazinele de discount si de hipermarketuri si cu 40% mai mici decat cele intalnite in cadrul supermarketurilor traditionale.
In timp ce, la prima vedere, gama limitata de produse din aceeasi categorie i-ar putea surprinde pe consumatorii reprezentantii Aldi sustin ca in scurt timp avantajul pretului devine evident pentru orice cumparator.
Iar aceasta pozitie este sustinuta si de analisti care estimeaza o explozie a operatiunilor lantului de magazine. "Aldi a fost cel mai bine pastrat secret din Statele Unite in ultimii 20 de ani", a declarat Bill Bishop, presedintele firmei de consultanta Willard Bishop . "Dar compania reprezinta o forta de