Ice tea-ul, whisky-ul si sana, segmente care par fara importanta la nivelul pietei FMCG (bunuri de larg consum), ca si pondere in vanzarile totale, au avut cele mai mari ritmuri de crestere in S1 fata de aceeasi perioada din 2007.
Pe piata locala a bunurilor de larg consum, fiecare segment (alimente, bauturi si produse nealimentare) are cate un lider detasat, mezelurile dominand partea de food, iar detergentii pe cea de non-food.
Singura "batalie" se da pe piata bauturilor, unde berea are un avans de doar 10 puncte procentuale in fata segmentului de sucuri carbonatate, ca pondere in total piata.
Pietele "cu greutate" din sectorul bunurilor de larg consum sunt detronate insa tot mai mult de catre segmentele de nisa, la ritmurile de crestere.
Industria alimentara, dominata de mezeluri si lactate.
Industria alimentara a inregistrat in prima jumatate a acestui an o crestere medie de 8,2% a vanzarilor in volum si de 27,1% in valoare fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services.
Studiul a fost realizat in canalul off-premise (nu include HoReCa), excluzand, de asemenea, segmentul magazinelor cash & carry.
Cea mai mare pondere din vanzarile realizate in cadrul industriei alimentare au detinut-o preparatele din carne procesata, respectiv 34,5%. Din gama de produse procesate din carne, aproximativ 40% reprezinta vanzarile de salam, potrivit unor studii Caroli Foods, unul dintre principalii producatori de mezeluri.
Aceasta categorie este urmata, ca pondere, de ciocolata (7,6%), ulei vegetal (6,9%), iaurt (5,5%) si snacks-uri sarate (5,5%). Cumulat insa, produsele lactate (in care sunt incluse iaurturile, laptele, sana, chefirul sau smantana) reprezinta cea de-a doua categorie din industrie din punct de vedere al ponderii detinute