Mulţi oameni de afaceri au dat transportul terestru pe cel aerian Proprietarii de aparate de zbor din Moldova au investit sute de mii de euro ca să nu mai depindă de cursele companiilor
Mulţi oameni de afaceri au dat transportul terestru pe cel aerian
Proprietarii de aparate de zbor din Moldova au investit sute de mii de euro ca să nu mai depindă de cursele companiilor aeriene.
Băcăuanul Dorin Umbrărescu, supranumit "regele asfaltului", îşi alintă elicopterul cumpărat acum doi ani "buburuza". Aparatul, de tip Robinson 44, l-a costat în jur de 200.000 de euro.
"Îl folosesc mai mult pentru firmă. Mie, sincer, nu prea îmi face plăcere să merg cu el, iar soţiei îi este frică", spune omul de afaceri.
Comerţ cu aeronave
Şi şeful Autorităţii Rutiere Române din Bacău, Daniel Florea, zboară cu avionul personal. "Am avion mai micuţ, Moto Delta Italia, care costă 15.000 de euro. L-am luat acum doi ani, împreună cu un prieten. Intenţionam să deschidem o şcoală de pilotaj, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat", ne-a declarat Florea.
În Bacău există chiar o firmă care se ocupă de comerţul cu avioane de mici dimensiuni, destinate mediului privat. Proprietarul afacerii, Gică Pascariu, susţine că, de anul trecut şi până acum, a vândut 15 aparate de zbor în toată ţara.
Soţii Schrotter au hangar
La Iaşi, creatoarea de modă Irina Schrotter şi soţul ei şi-au cumpărat la începutul anului trecut un avion Cirrus SR 22 pentru care au achitat în jur de 450.000 de euro. "Din raţiuni de afaceri l-am luat. România nu dispune de autostrăzi care să ne permită să ne mişcăm suficient de repede între oraşe", a declarat Irina Schrotter. Cei doi au închiriat şi un hangar pentru parcarea avionului, la Aeroportul Internaţional Iaşi.
Zboruri private în fiecare zi
Un alt important om de afaceri din Iaşi, Dănuţ Prisecariu, a intrat