Angajatii CFR din sectorul Miscare Comercial ameninta cu greva generala din octombrie, daca Guvernul nu aproba bugetele pe 2008 prin care sa stabileasca investitiile in infrastructura. Salariatii invoca stresul insuportabil, amintind ca in ultimele 45 de zile trei impegati de miscare au murit din cauza conditiilor de munca.
"Peste 15.000 de macazuri dintr-un total de 16.056 sunt cu durata de functionare expirata sau sunt scadente la reparatii, 3.235 de poduri si podete au durata de viata expirata, iar 67 de tuneluri sunt scadente la reparatii, in conditiile in care, in acest an, s-a alocat refacerii infrastructurii feroviare doar 10% din necesarul de un miliard de lei", a declarat, joi, presedintele Federatiei Feroviare Miscare Comercial, Gheorghe Popa, citat de NewsIn.
Liderul sindical sustine ca, din cauza subfinantarii infrastructurii, foarte multe curse de trenuri din Romania au intarzieri de aproape o ora, intrucat conductorii de tren sunt obligati sa reduca viteza pentru a nu pune in pericol siguranta calatorilor.
Cele mai mari riscuri pentru siguranta calatorilor le prezinta macazurile a caror durata de viata a expirat.
Gheorghe Popa a mai explicat ca greva generala din octombrie va fi primul conflict de munca din Romania in care salariatii nu solicita salarii mai mari, ci conditii mai bune de munca. Angajatii CFR din sectorul Miscare Comercial ameninta cu greva generala din octombrie, daca Guvernul nu aproba bugetele pe 2008 prin care sa stabileasca investitiile in infrastructura. Salariatii invoca stresul insuportabil, amintind ca in ultimele 45 de zile trei impegati de miscare au murit din cauza conditiilor de munca.
"Peste 15.000 de macazuri dintr-un total de 16.056 sunt cu durata de functionare expirata sau sunt scadente la reparatii, 3.235 de poduri si podete au durata de viata expirata, iar 67 de