În 85 de zile de la preluarea mandatului de primar general, Sorin Oprescu nu a luat nicio măsură clară pentru a fluidiza traficul în Capitală Nici nu a început şcoala că în
În 85 de zile de la preluarea mandatului de primar general, Sorin Oprescu nu a luat nicio măsură clară pentru a fluidiza traficul în Capitală
Nici nu a început şcoala că în Bucureşti traficul este blocat la orele de vârf. Măsuri există doar teoretic. Pe străzi, practica arată o cu totul altă situaţie.
Cu doar trei zile înainte de începerea şcolii, când se aşteaptă o creştere de 30% a valorilor de trafic, circulaţia în Capitală a redevenit un haos.
Zonele cele mai aglomerate sunt cele centrale şi cele unde se lucrează la reabilitarea infrastructurii. "Am încercat să ajung dimineaţă, la ora 11.00, în Otopeni. De la Podul Mioriţa până după Băneasa am făcut mai bine de 40 de minute", a spus Dan Mihai, şofer din Bucureşti.
120 de intersecţii inteligente
Dincolo de lărgirea reţelei stradale şi reabilitarea infrastructurii, măsuri luate pentru fluidizarea imediată a circulaţiei, municipalitatea lucrează la sistemul de management al traficului.
Programul are ca termen de finalizare mai 2009, când 120 de intersecţii din centrul Capitalei vor avea montate camere de luat vederi şi căi de rulare adaptive.
"Până în prezent avem funcţionale 83-84 de intersecţii, iar pe traseul Magheru, Piaţa Victoriei, Spitalul Colţea, Regina Elisabeta şi Carol toate intersecţiile au montate sisteme inteligente de rulare", a precizat Claudiu Bălan, manager în cadrul Uti, societatea care se ocupă de implementarea programului.
"Pasajul Basarab, o investiţie cumplită"
Specialiştii în transporturi susţin însă că ceea ce propune Primăria Generală nu va rezolva problema traficului decât într-o mică măsură.
"Urbanismul trebuie să ţină seama de transporturi. O