Preţurile produselor nu ne mai ghidează toate deciziile la cumpărături, cum se întâmpla în urmă cu trei ani Creşterea veniturilor ne permite să nu ne mai uităm atât de mult la
Preţurile produselor nu ne mai ghidează toate deciziile la cumpărături, cum se întâmpla în urmă cu trei ani
Creşterea veniturilor ne permite să nu ne mai uităm atât de mult la preţ, ci să luăm în considerare calitatea produselor, precum şi curăţenia din magazin.
Când ies la cumpărături, românii aleg magazinul cel mai apropiat de casă sau de serviciu şi cel în care pot găsi produse de calitate, nu pe cel mai ieftin, rezultă dintr-o cercetare a companiei Nielsen. În urmă cu trei ani, promoţiile şi preţurile mici practicate de unele lanţuri îi atrăgeau pe cei mai mulţi dintre clienţi.
Cu toate acestea, magazinele de tip "discounter" (Plus, Penny Market), cu cele mai mici preţuri de pe piaţă, înregistrează cea mai rapidă expansiune. "Suntem în continuare o ţară sensibilă la preţuri. Dar acest aspect continuă să fie tot mai puţin important. Primează apropierea magazinului de casă, generozitatea spaţiului, precum şi calitatea produselor", a comentat Bogdana Baltasiu, client service manager la Nielsen.
Dacă magazinul este curat şi igienic, oferă programe care răsplătesc fidelitatea clienţilor şi are o varietate mare de fructe şi legume, clienţii vor reveni cu siguranţă.Potrivit studiului Nielsen, şi în ţări ca Franţa, Italia, Belgia, Slovacia sau Portugalia preţul este un element important în decizia de alegere a magazinului sau de achiziţie a unui produs.
Devenim fideli
Românii învaţă să fie loiali faţă de un produs sau o marcă. Unul din cinci români decide să meargă într-un alt magazin dacă nu găseşte cafeaua preferată în supermarketul pe care îl frecventează, în loc să cumpere o altă marcă.
Suntem fideli şi produselor de îngrijire personală (49