La începutul săptămânii, managerul reţelei de vânzări de la Antena 1, Dana Aparaschivei, a trimis un mail către toţi directorii din teritoriu ai postului tv, deţinut de trustul Intact.
La începutul săptămânii, managerul reţelei de vânzări de la Antena 1, Dana Aparaschivei, a trimis un mail către toţi directorii din teritoriu ai postului tv, deţinut de trustul Intact.
Documentul cerea staţiilor locale să furnizeze informaţii despre candidaţii la alegerile parlamentare din această toamnă: nume, partidul din partea căruia candidează, colegiul electoral, dacă este anchetat penal sau dacă este om de afaceri.
În final, mailul precizează că cel mai bun moment de exploatat este pre-campania electorală şi că postul are "multe de oferit" (parteneriate, lobby, ştiri electorale, prezenţe în emisiuni).
Însă, până când nu se dă startul acestor programe electorale, nu se poate stabili dacă Antena 1 încalcă legea audiovizuală.
Publicitatea mascată este ilegală
Cezar Ion, preşedintele Asociaţiei Jurnaliştilor din România (AJR), face o distincţie clară între activitatea de marketing şi cea editorială dintr-un trust media, spunând că "din punct de vedere jurnalistic nu am ce să comentez".
"Eu pot să comentez activitatea editorială a televiziunii, dar nu şi pe cea de marketing. Nu pot să le fac un proces de intenţie, pentru că nu ştiu când vor fi programate emisiunile respective", a mai adăugat Ion.
În acelaşi timp, Liana Ganea, coordonator de programe în Agenţia de Monitorizare a Presei, avertizează că publicitatea mascată nu este acceptată nici de legea audiovizualului şi nici de normele etice cărora trebuie să se supună instituţiile media.
În plus, trebuie luată în seamă inegalitatea în care s-ar regăsi candidaţii, dacă ar trebui să plătească pentru a-şi transmite mesajul. "Lucrurile devin mult mai grave atunci când este v