Anul viitor, piata hoteliera autohtona de 2 si 3 stele se va imbogati prin intrarea unor branduri cunoscute ale lanturilor hoteliere internationale prezente in Romania, existand demersuri in acest sens pentru Days Inn, brand de trei stele din portofoliul Wyndham Hotel Group, reprezentat in Romania de compania Trend Hospitality.
“Suntem in discutii cu Days Inn. Intrarea se va face ori prin rebrandingul unor hoteluri deja existente din tara, care indeplinesc cerintele brandului, sau prin greenfield. Deocamdata purtam negocieri pentru Arad si Bucuresti. In maxim un an vom avea primul Days Inn in Romania”, a declarat, pentru Wall-Street, Sonia Nastase (foto), Senior Asssociate pentru Trend Hospitality, companie care ofera consultanta si management in domeniul hotelier.
Brandul de trei stele va necesita o investitie care se poate situa “intre 45.000 si 60.000 de euro pe camera, in care nu se include pretul terenului”, depinzand de stilul hotelului, furnizorii alesi si varianta preferata, rebranding sau greenfield.
“Un rebranding dureaza aproximativ sase luni, in cazul unui greenfield se ajunge si la 1-2 ani”, a completat Nastase. Compania analizeaza in prezent si extinderea Super 8 in Romania, lant de moteluri din cadrul aceluiasi grup hotelier, despre care afirma ca “se cauta un dezvoltator care sa faca mai multe moteluri in tara”, procesul fiind mai dificil. Daca planurile vor fi negociate pana la capat, nu este exclus ca in anii urmatori sa vedem si acest brand prezent la intrarea in principalele orase din tara sau pe autostrazi.
Investitii in unitati de doua si trei stele
“Piata hotelurilor de doua si trei stele este in crestere. Cererea domestica va fi mai mult pe hotelurile de trei stele, pentru ca romanii vor servicii in plus”, a spus Nastase. Extinderea brandurilor de doua si trei stele va porni in principal de la investiitile realiza