Au mereu un aparat in "obiectiv", privirea e in cautare de cadre noi si pasaportul are vize inedite, pe care probabil fara aceasta pasiune nu le-ar fi avut. Managerii fotografi sunt peste tot.
Numarul fotografilor amatori e de cinci ori mai mare fata de acum cativa ani, daca ne luam dupa vanzarile de aparate foto (aproape) profesionale. Iar afacerile nu fac exceptie. Sunt din ce in ce mai multi fotografi in business, manageri mereu in cautarea celui mai bun cadru sau a unui obiectiv mai performant. Atentie, la viitoarea intalnire cu un om de afaceri s-ar putea sa va priveasca un ochi format...
Ionut Tarcea, consultant Ascendis si partener la firma deHartie (un business de hobby care face un fel de origami-marketing), are un blog de fotografie cu aproximativ 200 de poze, "mai mult pentru prieteni". Una dintre fotografiile care ii plac mult e un joc al cercurilor surprins la Musee d'Orsay, la Paris. Pentru acest cadru, Tarcea a stat intre 30 si 40 minute ca sa se elibereze locul de turisti. "Au fost cateva secunde libere cand am tras cateva cadre si asta a fost. Am avut norocul sa o incadrez bine".
Altadata, in Vama, a rugat niste pescari lipoveni sa il ia in barca, in expeditia lor dinainte de rasarit si e mandru si de galeria facuta atunci. "M-am simtit foarte bine si am reusit cateva cadre, desi stateam in barca destul de prost, nu ma puteam misca..."
Fotografia presupune intuitie, dar si tehnica. Tarcea, care a fost si marketing manager la RDS/RCS, a invatat singur fotografie, apoi a urmat si un curs de fotojurnalism catre care recunoaste ca are inclinatie, iar de curand a fost in Sri Lanka special pentru a fotografia si a adunat peste 1.000 de cadre.
"De fapt, pasiunea am descoperit-o pe parcurs, in timp ce avansam si cu tehnica. Prima oara am avut un Olympus rudimentar, apoi un Canon IS-S1, cu image stabilizer si posibi