Autoritatile au sabotat practic programul "Rabla", dupa modificarea taxei auto la 1 iulie, data de la care romanii au inceput sa aduca masini tot mai vechi din import, in detrimentul masinilor noi, sustine intr-un interviu acordat Hotnews.ro, Brent Valmar, vicepresedinte al APIA. Totul pe fondul unei piete auto in care vanzarile de autoturisme vor fi in 2008 sub nivelul celor de anul trecut. Doar piata de vehicule comerciale noi va fi in continuare pe plus, stimulata de sectorul constructiilor si de productia locala a Dacia si Ford (din 2009), mai spune Valmar care este si director la Porsche Romania.
Rep: De ce merge atat de rau piata autoturismelor noi?
Brent Valmar: Punem laolalta masinile noi vandute in Romania si masinile second-hand importate, numarul total de masini a ramas constant cat de cat de la luna la luna si de la an la an. Datele prelimare pentru august ne arata ca s-au importat 40.000 de masini second-hand, e a doua luna cand se vand mai putine masini noi decat second, iar asta ne incurca rau de tot. Mai este un aspect, pana in iulie s-au importat masini mai noi, an de fabricatie 2007, 2006, 2005, relativ noi. Din iulie incoace lucrurile incep sa se schimbe si vin din ce in ce mai multe vechituri.
Rep: A avut un impact semnificativ si modificarea taxei auto la 1 iulie?
Brent Valmar: Taxa a ramas cam la fel, doar a scazut puternic la masinile foarte vechi. E o actiune criminala a noastra, abordarea asta are efecte catastrofale. Pe de o parte sustinem programul de reinnoire a parcului auto, marit la 40.000 de masini, dar pe de alta parte importam masini mai vechi de zece ani, le lasam liber sa intre, curatind curtile din alte parti. Am citit ca nu s-au inregistrat decat 16.000 de inscrieri in programul "Rabla". Asa e, dar a inceput abia in iunie, volumul e mai mare decat anul trecut pana acum, dar programul a