Podul peste râul Bistriţa, de pe E85, aflat în cartierul Şerbăneşti din Bacău şi care leagă nordul Moldovei de sudul ţării, a fost redat circulaţiei ieri, după trei ani de reparaţii.
Podul peste râul Bistriţa, de pe E85, aflat în cartierul Şerbăneşti din Bacău şi care leagă nordul Moldovei de sudul ţării, a fost redat circulaţiei ieri, după trei ani de reparaţii.
Cozi de sute de metri
Primele maşini au început să circule imediat ce premierul Călin Popescu Tăriceanu, înconjurat de toată suflarea PNL din judeţ, a tăiat panglica inaugurală. "Era şi timpul să termine podul. De ani de zile stăm cu orele să traversăm Bistriţa", ne-a declarat Marian Ghenade, şofer din Bacău.
Până acum, şoferii aşteptau la cozi interminabile să traverseze râul Bistriţa, pe podul metalic ridicat vara trecută, lângă construcţia principală. Aceasta trebuia reconsolidată pe bucăţi, ca să se poată circula pe un singur fir, dar s-a surpat în iulie 2007 din cauza unei macarale.
Lucrările la podul principal au costat 37 de milioane de lei, deşi suma licitată iniţial a fost de 27 de milioane de lei.