In plina criza de locuri in unitatile prescolare, Ministerul Educatiei si Cercetarii nu s-a interesat cate gradinite private noi si-ar putea incepe activitatea. Din cele 9.000 de gradinite, 25% nu au aviz de functionare sau au doar aviz provizoriu. Solutia temporara gasita de autoritati la criza locurilor este suplimentarea numarului de copii la grupe, iar criza cadrelor calificate va fi rezolvata, deocamdata, prin extinderea activitatii unor educatoare.
In ziua inceperii anului scolar, un sfert dintre cele circa 9.000 de gradinite autorizate la nivel national nu au aviz de functionare sau au doar unul provizoriu, ne-a declarat seful Serviciului de Relatii Publice din Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEdC), Daniel Tomoni. Motivele neavizarii sunt aceleasi ca si in cazul scolilor: lucrari de renovare neterminate, grupuri sanitare insalubre, lipsa apei potabile.
In plus, in mijlocul crizei de locuri in unitatile prescolare, Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEdC) nu s-a interesat cate gradinite private si-ar putea incepe activitatea astazi, in afara de cele 403 unitati particulare autorizate.Reprezentantii ministerului nu stiu nici numarul total de copii inscrisi la gradinitele particulare autorizate din tara. "Pentru invatamantul finantat de stat, numarul locurilor in gradinite este de 600.000. Cifra de scolarizare pentru invatamantul prescolar privat este stabilita de fiecare unitate in parte, in functie de capacitate si posibilitati tehnice si educative", ne-a transmis MEdC.
Un reprezentant al ministerului ne-a explicat ca numarul de gradinite noi care-si pot deschide portile incepand cu acest an scolar este cunoscut la nivelul inspectoratelor scolare judetene, care insa nu-l raporteaza la minister "decat la cerere".
Liderii sindicatelor din educatie sunt revoltati de lipsa de interes a ministerului pentru rezolvarea