Romania, ca si Polonia sau Maroc, tari care s-au bazat multa vreme pe avioanele rusesti MIG-17, "cumpara acum avioane de lupta noi de tip F-16, produse de Lockheed Martin", ceea ce reprezinta o adevarata "schimbare culturala", a scris ieri cotidianul The New York Times, care citeaza surse de rang inalt din administratia americana.
Potrivit NYT, anul trecut, vanzarile internationale ale Lockheed Martin s-au ridicat la 6,3 miliarde de dolari. Aceste contracte in strainatate ajuta la mentinerea in functiune a unor linii de productie precum cea a avionului F-16 sau a transportorului Boeing C-17.
Este de remarcat faptul ca ministrul apararii, Teodor Melescanu a declarat pe 9 septembrie ca va prezenta abia peste zece zile Guvernului procedura de achizitie a avioanelor de lupta si, prin urmare, inclusiv criteriile in urma carora Romania ar urma sa aleaga intre F-16, Gripen, produs de suedezii de la Saab, Eurofighter si avionul francez Rafale. Romania intentioneaza sa cheltuiasca 3,5 miliarde de euro pentru a inlocui pana in 2010 modele MIG-21 de fabricatie sovietica.
Romania, ca si Polonia sau Maroc, tari care s-au bazat multa vreme pe avioanele rusesti MIG-17, "cumpara acum avioane de lupta noi de tip F-16, produse de Lockheed Martin", ceea ce reprezinta o adevarata "schimbare culturala", a scris ieri cotidianul The New York Times, care citeaza surse de rang inalt din administratia americana.
Potrivit NYT, anul trecut, vanzarile internationale ale Lockheed Martin s-au ridicat la 6,3 miliarde de dolari. Aceste contracte in strainatate ajuta la mentinerea in functiune a unor linii de productie precum cea a avionului F-16 sau a transportorului Boeing C-17.
Este de remarcat faptul ca ministrul apararii, Teodor Melescanu a declarat pe 9 septembrie ca va prezenta abia peste zece zile Guvernului procedura de achizitie a avioanelor de lu