Cu cativa ani in urma, antreprenorii care riscau sa-si deschida un restaurant destinat in exclusivitate livrarii la domiciliu puteau fi numarati pe degete, intr-o Romanie in care cultura mancarii gatite acasa era extrem de puternica. Acum, fie ca se afla la serviciu sau acasa romanii stau cateva minute bune pentru a consulta pe pagina de internet oferta acestui tip de restaurante.
Nu doar companiile de catering au impanzit marile orase din Romania, ci si zecile de restaurante cu livrare exclusiv la domiciliu sau cele care dispun de serviciul take away, ca urmare a "emanciparii" gastronomice a romanilor, dar si a timpului redus de care dispun pentru a lua masa in timpul zilei.
Mai mult de atat, cererea mare din partea clientilor a condus la diversificarea ofertei, adica la aparitia unor unitati cu specific japonez, cum ar Sushi Mania, chinezesc, Wu Xing sau Ying-Yang China sau libanez, unul dintre acestea fiind Mezze.
In urma cu noua ani, cand s-a deschis primul restaurant Wu Xing, pe piata bucuresteana nu exista niciun alt furnizor de servicii de livrare exclusiv la domiciliu a preparatelor alimentare chinezesti.
"Acesta este motivul pentru care serviciul creat de noi a fost solicitat inca de la bun inceput de un numar impresionant de clienti, Wu Xing detasandu-se in pozitia de lider chiar si dupa ce piata a inceput sa se aglomereze", au declarat reprezentantii CSC Exim '92, companie care administreaza reteaua de restaurante Wu Xing si Hai la Masa
Daca dupa primul an de functionare compania rula pana in 100.000 de lei (aproximativ 62.000 euro), in 2007 livrarile de mancare chinezeasca au generat peste 5,2 milioane de lei (1,5 milioane de euro).
"Pentru 2008 previzionam o crestere cu 70% a cifrei de afaceri totale, pana la pragul de 2,55 milioane de euro pe fondul cresterii numarului de clienti si al extinderii capaci