Compania clujeana Autoworld, dealer regional al marcilor Volkswagen si Audi, a obtinut in primele sapte luni din acest an o cifra de afaceri de peste 23,6 mil. euro, in crestere cu 46% in euro fata de perioada similara a anului trecut.
Tinand cont de avansul raportat in primele sapte luni ale acestui an, reprezentantii Autoworld estimeaza pentru 2008 vanzari totale de 31,5 mil. euro, in crestere cu aproximativ 17% fata de anul precedent.
"Evolutia vanzarilor nu va mai inregistra variatiile majore de anii trecuti. Piata auto locala intra intr-o etapa de maturitate, iar consumatorii sunt tot mai informati, stiind exact ceea ce isi doresc. De asemenea, serviciile post-vanzare devin extrem de importante, service-ul continuand sa creasca contributia la veniturile dealerilor auto", a declarat pentru ZF Transilvania Diana Socaciu, director de marketing si PR in cadrul companiei Autoworld.
Potrivit reprezentantilor Autoworld, vanzarile autotu-rismelor comercializate de compania clujeana in prima jumatate a anului in curs s-au aflat pe un trend descendent si au fost influentate de cursul euro defavorabil, cresterea dobanzilor, dar si de legislatia ambigua in ceea ce priveste taxa de prima inmatriculare.
Oficialii companiei clujene spun ca in ultimii doi-trei ani, prognozele de crestere a pietei auto au fost de 10-15%, cu toate ca piata se majora cu 40-50% pe an. Dupa un ritm de crestere foarte alert in ultimul timp, anul acesta vanzarile s-au diminuat.
Oficialii Autoworld sunt de parere ca pe termen mediu va avea loc o incetinire a vanzarilor auto, datorata saturarii si maturizarii pietei locale, dar si interesului crescut al populatiei pentru masinile second-hand.
In primele sapte luni din acest an Autoworld a livrat in total un numar de 669 de masini, dintre care 510 unitati Volkswagen si 159 de unitati Audi. Cel mai bine vandut model Volk