Dupa ce au facut restructurari masive in Statele Unite, marii constructori de masini au trecut la reducerea numarului de angajati din fabricile europene.
Si-au inchis fabricile din Statele Unite, dar au pastrat la capacitati maxime unitatile din Europa pentru a acoperi pierderile de pe piata americana. Aceasta a fost, pana de curand, strategia celor mai multi dintre marii jucatori din industria auto precum Ford sau General Motors.
Masurile aplicate in urma cu 1-3 ani pe piata occidentala s-au dovedit insuficiente. Reducerea personalului nu este singura solutie gasita pentru unitatile din Europa. Unele dintre companiile prezente aici reduc salariile angajatilor, iar altele cauta amplasamente noi pentru fabrici, in tari in care mana de lucru este mai ieftina.
Romania, la adapost
Cei doi producatori auto care investesc in prezent in Romania, Renault si Ford, sunt pe lista celor care incearca sa taie din costuri si pe piata europeana. Producatorul francez Renault a anuntat ca are de gand sa „scape“ de 6.000 de angajati, cea mai mare parte din Franta. „Fabrica din Romania nu este vizata de acest plan al celor de la Renault“, ne-a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.
In planul de restructurare a companiei se vorbeste si despre o serie de plecari voluntare. In Franta, Renault va concedia 4.000 de angajati, iar alte 900 de posturi vor fi desfiintate in urma plecarilor voluntare, a anuntat producatorul. Angajatii Dacia recunosc faptul ca nu au fost anuntati pana in prezent ca urmeaza sa fie implementat un program de disponibilizari, dar spun ca exista o lista cu angajati care ar dori sa plece voluntar.
Evenimentul Zilei Dupa ce au facut restructurari masive in Statele Unite, marii constructori de masini au trecut la reducerea numarului de angajati din fabricile europene.
Si-au inchis fa