Compania clujeana Match Point, cel mai important producator de chibrituri de pe piata locala, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de 2,8 milioane de euro, in crestere cu 47% fata de anul trecut.
In anul 2007 compania din Cluj a obtinut venituri totale de 1,9 milioane de euro, iar in primul semestru din acest an vanzarile Match Point au inregistrat o crestere de 50% fata de perioada similara de anul trecut.
"Principalii factori care au influentat cresterea cifrei de afaceri in prima jumatate a anului in curs fata de aceeasi perioada din 2007 sunt evolutia pozitiva a pietei de chibrituri, dar si deschiderea de noi magazine. Vanzarile din al doilea semestru al anului 2008 vor fi influentate de dezvoltarea marilor retele de retail si diversificarea clientilor, dar si de cresterea pietei chibriturilor", a declarat Maia Banciu, managerul de comunicare al companiei Match Point.
Reprezentantii companiei clujene sunt de parere ca desi piata autohtona a chibriturilor este in crestere, aceasta este una destul de limitata pentru Romania. Conform oficialilor Match Point valoarea pietei romanesti de chibrituri este de 4-5 milioane de euro.
"Pentru urmatorii doi ani estimam o crestere a cifrei de afaceri a companiei noastre, astfel ca pana la finele anului 2010 sa ajungem la vanzari totale de 4-5 milioane de euro. Unul dintre factorii de crestere a vanzarilor companiei noastre in urmatoarea perioada de timp va fi reprezentat de orientarea diverselor firme inspre publicitatea pe cutiile de chibrituri", spune Maia Banciu.
Clientii Match Point sunt companiile Metro, Selgros, Philip Morris, Coca-Cola, hoteluri si restaurante, iar cota de piata a companiei pentru chibrituri personalizate este de 75%, potrivit propriilor informatii.
La sfarsitul anului 2006 actionarii companiei Match Point au decis extinderea domeniului de activitate