Retailerul de incaltaminte si marochinarie Benvenuti spune ca o parte din magazinele situate in zone in care centrele comerciale s-au extins agresiv au inregistrat scaderi ale vanzarilor cu marje cuprinse intre 10% si 40%.
TITL:
"Orice mall nou deschis intr-un oras loveste in retaileri, deoarece traficul se diminueaza in timp ce costurile raman aceleasi sau sunt chiar mai mari. Asta determina scaderi de pana la 40% per magazin mai ales in orasele in care nu exista piata suficienta care sa absoarba trei-patru centre comerciale, si ma refer aici si la hipermarketuri care au deasemenea galerii comerciale", a declarat pentru ZF Miruna Dumitrescu, PR manager in cadrul Benvenuti.
Traficul scazut a determinat conducerea companiei sa inchida la sfarsitul acestui sezon unul dintre magazinele Benvenuti situat in centrul comercial Mures Mall din Targu Mures. "Am hotarat sa pastram doar magazinul din zona pietonala a orasului Targu Mures", a mai spus Dumitrescu.
Cu toate acestea, extinderea retelei de magazine cu alte opt unitati intr-un singur an si cresterea brand-awareness-ului pe piata, au ridicat afacerile Benvenuti la aproximativ 5,12 milioane de euro (18,44 milioane de lei) in primul semestru din acest an, in crestere cu 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In prezent, retailerul de incaltaminte si marochinarie detine 32 de unitati, dintre care 26 Benvenuti, trei magazine outlet Leggero, un magazin Oxus, destinat in exclusivitate marochinariei si doua Enzo Bertini, care se adreseaza clientilor cu venituri peste medie si mari.
"In aceasta toamna urmeaza sa deschidem alte cinci noi puncte de vanzare in Iasi (centrul comercial Era Park), Deva (Deva Mall) si Bucuresti (Cora Lujerului, Liberty Center si Fashion House Outlet)", explica Dumitrescu.
Grupul Benvenuti targeteaza in special persoanele cu veni