Anul scolar incepe din nou in criza. Multe scoli sunt intr-o stare precara, multi elevi sunt obligati sa se inghesuie in clase de imprumut pana la finalizarea infinitelor lucrari de reabilitare.
Din 23.000 de scoli, 9.000 raman inchise. Rechizitele sunt scumpe, profesorii prea putini si, traditional, in prag de greva.
Cel mai grav este insa ca anul scolar incepe tot cu programe nereformate, care taie orice sansa de crestere a calitatii invatamantului.
Si anul acesta elevii vor sta la scoala cu mult mai multe ore decat ar fi normal si eficient, si vor fi indopati cu informatii neimportante, de care nu vor avea niciodata nevoie.
Imbacseala din aceste programe este probabil principala sursa a mediocritatii in care se scufunda societatea romaneasca.
Efectele sunt insa chiar mai grave decat atat si vizeaza chiar sanatatea fizica si mintala a elevilor.
DSP a atras deja atentia ca suprasolicitarea elevilor provoaca insomnii, stres si, in cele din urma, dezechilibre emotionale care, uneori, se sfarsesc prin tentative de sinucidere.
Greutatea prea mare a ghiozdanelor (pana la 10 kilograme fata de maximum 2,5 recomandate) le deformeaza elevilor coloana vertebrala. Lipsa timpului liber ii indeparteaza de sport si ii apropie de obezitate si diabet, ii indeparteaza de lectura si ii apropie de distractii facile.
Din cauza balastului de cunostinte, elevii nu mai au timp sa invete si sa fie invatati esentialul - sa gandeasca, sa citeasca, sa aplice, sa sintetizeze, sa comunice.
Profesorii sunt constienti de acest lucru, Ministerul Educatiei, cat de mediocru o fi, trebuie sa fi inteles si el, intr-un final, acest lucru.
Recent, chiar Ministerul Sanatatii a cerut imperativ cateva schimbari in scoli, in frunte cu scurtarea programului zilnic al elevilor, ceea ce ar im