Compania austriaca BauMax, care a intrat pe piata in 2006, se numara deja printre cele mai extinse 5 retele de bricolaj, cu sapte magazine operationale, Romania fiind in prezent prima dintre cele opt piete pe care activeaza BauMax, dupa valoarea vanzarilor si a profitului pe metrul patrat.
In 2007, al doilea an operational al BauMax in Romania, reteaua locala a trecut pe profit, lucru care i-a luat prin surprindere pe directorii companiei austriece.
"Trecerea pe profit nu a fost un obiectiv al companiei, in conditiile in care investim masiv in expansiunea retelei la nivel local. Pentru acest an, estimam cresterea profitului la aproximativ 6 mil. euro", spune Alexander Frech, noul director general al BauMax Romania. Managerul de origine germana il inlocuieste de la jumatatea acestui an pe Jorg Bierlein, care a preluat conducerea retelei BauMax in Turcia. Anterior, Frech a fost timp de aproximativ un an directorul de vanzari al filialei romanesti, pozitie ocupata in prezent de catre Laszlo Florian, venit de la BauMax Ungaria.
Alexander Frech spune ca, in acest an, cresterea profitabilitatii companiei va veni pe fondul dublarii vanzarilor BauMax Romania, de la 61 mil. euro in 2007 la 110 mil. euro. In prezent, fiecare din cele sapte magazine ale retelei inregistreaza profit.
Una dintre cele mai mari provocari ale noului director este reducerea fluctuatiei de personal in magazine, care se inregistreaza in special in orase mari precum Cluj-Napoca si Brasov si care genereaza costuri suplimentare. "Am creat o ierarhie a pozitiilor din cadrul unui magazin. De exemplu, trainingurile pe care le facem angajatilor le dau acestora posibilitatea de a se specializa pe anumite categorii de produse, iar in timp ei pot avansa in functie pana la category manager sau buyer pe respectivele sectoare. Este o buna metoda de a motiva oamenii din companie