Autostrada Transilvania la finalul lui 2008: zero km. Cu o luna inainte de preconizata deschidere a primilor kilometri din autostrada Transilvania, Compania de Autostrazi nu a terminat nici exproprierile. Ca atare, nici cei 15 km care ar putea fi terminati nu vor fi accesibili. Potrivit constructorului american, lucrarile pe 2B trebuiau definitivate in proportie de 72%, insa absenta exproprierilor a facut ca indicele sa fie de doar 41%. Conform lui Bogdan Sgarcitu, director de comunicare Bechtel, intre Turda si Gilau mai sunt de expropriat 16% dintre terenurile necesare, scrie Cotidianul.
Romania cumpara F-16 noi. Romania, ca si Polonia sau Maroc, tari care s-au bazat multa vreme pe avioanele rusesti MIG-17, "cumpara acum avioane de lupta noi de tip F-16, produse de Lockheed Martin", ceea ce reprezinta o adevarata "schimbare culturala", a scris ieri cotidianul The New York Times, care citeaza surse de rang inalt din administratia americana. Potrivit NYT, anul trecut, vanzarile internationale ale Lockheed Martin s-au ridicat la 6,3 miliarde de dolari. Aceste contracte in strainatate ajuta la mentinerea in functiune a unor linii de productie precum cea a avionului F-16 sau a transportorului Boeing C-17, afirma Romania libera.
Control la Bechtel. Muncitorii romani concediati semnaleaza posibile fraude de milioane de euro Chiar daca nu vor da in folosinta nici un kilometru de autostrada, managerii firmei americane Bechtel, constructorul autostrazii Brasov-Bors, sunt platiti lunar cu zeci de mii de euro din buzunarul romanilor. Din luna iulie pana in prezent, compania Bechtel a dat afara peste 600 de muncitori romani calificati si a angajat muncitori turci fara experienta. Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Inspectoratul Teritorial de Munca si Ministerul Transporturilor vor demara un amplu control la compania americana pentru a verifica modul