Producatorii italieni de vinuri vor sa impuna pe piata de profil o noua varietate de vin spumant de calitate care ar putea face o concurenta acerba celebrei sampanii frantuzesti in urmatorii ani.
TITL:
Noul vin poarta numele de prosecco, este mai dulce decat binecunoscuta bautura frantuzeasca si ar putea sa depaseasca sampania in preferintele consumatorilor datorita pretului sau accesibil, scrie International Herald Tribune.
Unul dintre producatorii acestei varietati de vin spumant, Gianluca Bisol, are asteptari foarte mari in ceea ce priveste vanzarile de prosecco si popularitatea in continua crestere a bauturii. Familia sa se ocupa cu fabricarea acestui vin din 1542 si este foarte cunoscuta in regiunile Valdobbiadene si Conegliano din nordul Venetiei.
Gianluca Bisol face parte dintr-a 22-a gene-ratie de producatori de prosecco si spera ca promovarea acestui vin pe piata internationala de profil va face o concurenta puternica sampaniei, care are un pret mult mai ridicat. Productia de prosecco a crescut in ultimii 40 de ani de la 5 milioane de sticle pe an la impresionanta cifra de 150 de milioane, in special datorita cererii din ce in ce mai mari provenite din Germania si Statele Unite.
In prezent, fabricantii traditionali de prosecco planuiesc sa mareasca productia la 250 de milioane de sticle pe an, facand o concurenta din ce in ce mai mare sampaniei. Productia de sampanie a Frantei a fost anul trecut de aproximativ 339 de milioane de sticle si, in continuare, se planuieste cresterea suprafetei de cultivare a vitei de vie din care se fabrica celebra bautura, pentru a face fata cererii din ce in ce mai ridicate.
Gianluca Bisol considera ca "prosecco este mai dulce si mai usor de baut decat sampania si ar putea sa devina lider pe piata de profil in urmatorii 30 de ani daca adaugam la asta pretul foarte acc