Emporiki Bank, filiala locala a gigantului francez Credit Agricole, si-a limitat cheltuielile privind extinderea in teritoriu, in contextul noilor conditii de pe piata bancara. Banca si-a redus la jumatate numarul de sucursale pe care planuia sa le deschida anul acesta.
"Vom deschide doar 18 sucursale anul acesta, din 40 cate aveam in plan. Astfel vom ajunge la o retea de 35 de puncte de lucru pana la sfarsitul anului. Aveam un plan ambitios pentru acest an, dar nu am putut cheltui la fel de mult cum ne-am propus. Anul viitor vom deschide alte 27 de sucursale", a spus Gerasimos Tsiaparas, directorul general al Emporiki Bank.
La sfarsitul primului semestru banca avea active de 134,7 mil. euro, mai mari cu 9,5% comparativ cu sfarsitul anului trecut. Emporiki este astfel unul dintre jucatorii de talie mica din sistem. Cu active de 123 de mil. euro la sfarsitul anului trecut, banca avea o cota de piata de 0,2%, clasandu-se pe locul 31, conform datelor BNR.
Emporiki nu a prezentat profitul sau pierderea din primul semestru al anului. "Vom obtine profit in 2009", a spus Tsiaparas. Cele mai recente date publice ale companiei arata o pierdere de 15.000 de euro pe primul semestru din 2007, dupa ce in 2006 banca a inregistrat un profit de 1 mil. euro.
"Per total, a fost un an bun pentru noi. Portofoliul de credite corporate s-a marit de trei ori. Am atras companii mari, si mizam in continuare pe segmentul corporate, urmand ca la anul sa deschidem trei centre business, dedicate in exclusivitate companiilor. Strategia noastra vizeaza si lansarea de produse agro-business, fara insa a neglija dezvoltarea segmentului retail", mai spune Tsiaparas.
Pentru banca, lucrul cu intreprinderile ofera oportunitatea de vanzari incrucisate. Un client corporate poate aduce alti 100 de clienti persoane fizice prin vanzarea de produse angajatilor companiei, ex