"Am inregistrat in primele opt luni ale acestui an 92% din productia realizata in 2007. Estimam o crestere in volum de 35-40% la nivelul lui 2008, comparativ cu anul trecut", a declarat Mihaela Draghici, directorul de PR al Romaqua Group. Estimarile companiei privind valoarea vanzarilor indica un avans de 50% in acest an fata de 2007. Astfel, afacerile grupului ar putea ajunge la 150 mil. euro la finele lui 2008. Dinamica afacerilor Romaqua vine pe fondul cresterii vanzarilor de apa minerala si sucuri, dar si intrarii producatorului pe piata berii, cu brandul Albacher. La finele lunii iunie, compania a inaugurat prima sa fabrica de bere, situata langa Sebes (judetul Alba), in urma unor investitii de circa 40 mil. euro. Proiectul a fost finantat partial printr-un credit de 30 mil. euro de la BCR. In acest an, actionarii grupului au aprobat externalizarea a doua credite, in valoare totala de 75,5 mil. euro, de la BCR catre Erste Bank Viena, actionarul majoritar al bancii romanesti. Potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor grupului, Romaqua vizeaza o cota de piata de 4-5% in primul an de la lansarea Albacher. Actionarii ar putea majora investitiile in fabrica din Alba pana la 60 mil. euro, nefiind exclusa demararea productiei de sucuri in aceasta locatie in urmatorii ani. Portofoliul Romaqua mai cuprinde apele minerale Borsec, Stanceni, Aquatique, bauturile racoritoare Giusto, Quick Cola, Brifcor si cafeaua Metropolitan. Cei mai importanti competitori ai grupului pe piata bauturilor racoritoare, estimata la peste un miliard de euro, sunt Coca-Cola, Pepsi si European Drinks. Borsec a adus grupului Romaqua primul loc pe piata locala a apelor minerale, pe care producatorul detine in prezent o cota estimata la peste 20%. Anul trecut, compania a imbuteliat circa 300 de milioane de litri de apa, potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale). Rom